کاردانی فنی باغبانی گیاهان دارویی و معطر

تماس بگیرید

با توجه به اینکه انسان فرآورده های گیاهان دارویی و معطر را دیر باز مورد توجه قرار داده است ولی از حدود نیمه دوم قرن بیستم مسيله افزایش تولید این فرآورده ها در سطح مزارع و باغات شکل علمی به خود گرفته است. حقیقت مطلب این است که متاسفانه با توجه به پتانسیل بالقوه در کشور ایران ابعاد وجود قضیه فرآوری و تولید گیاهان دارویی بدرستی مد نظر بوده است یعنی جایگاه محصولات شیمیایی در فرآیندی که آن را کشاورزی پایدار گویند به درستی ناشناخته مانده است. بعضی از کشور های جهان مانند چین،مجارستان،آلمان،انگلستان و سويیس توانسته‌اند سطح بالایی از بهره‌وری زمین های کشاورزی و در آمد ملی خود را به تولید فرآوری گیاهان دارویی و معطر اختصاص دهند.

برسی امار جهانی در رابطه با گیاهان دارویی افق بسیار روشنی را با توجه به استعداد های بالقوه کشور در این زمینه پیش روی ما قرار می‌دهد.

با توجه به برسی های بعمل آمده، جایگاه کشور ایران که به اعتقاد گیاه شناسان یکی از بزرگترین گنجینه های گیاهان دارویی و معطر دنیاست کاملا مشخص می گردد. طبق گزارشات بیش از ۸۰۰۰ گونه گیاهی در ایران می‌روید که کشت انها با توجه به الگوی کشت منطقه‌ای برنامه ریزی نمود.

دسته: